Šeimos verslas „Amby“: kiekvienas verslo etapas turi prasmę. Interviu Spiečius

Šeimos verslas „Amby“: kiekvienas verslo etapas turi prasmę. Interviu Spiečius

„Amby“ – tai seserų kuriamas šeimos verslas, jau 10 metų formuojantis naują požiūrį į Baltijos gintarą.

Papasakokite, kokį verslą kuriate?

„Amby“ – tai mūsų šeimos verslas, o kuriame šiuolaikiškus papuošalus iš Baltijos gintaro. Nuo pradžių norėjome, kad gintaras nebūtų suvokiamas tik kaip senovinis, muziejinis akmuo ar turistinė suvenyrinė prekė. Mums jis yra daug daugiau – šviesa, šiluma, istorija, kurią galima paversti moderniu aksesuaru šiuolaikinei moteriai.

Veiklą vystome jau 10-us metus. Per šį laiką sukūrėme daug gintaro kolekcijų – kiekviena jų turi savo istoriją ir charakterį. Pavyzdžiui, „Bellum kolekcija“ – tai juodo gintaro stiprybė, „Cherry“ – paslaptingas juodas gintaras su vyšnios atspalviu, kuris simbolizuoja moteriškumą, aistrą. Šiuo metu daugiausia dirbame internetu, bet mūsų akiratyje – tarptautinės parodos ir platesnės rinkos.

Kaip išdrįsote pradėti verslą? Kas paskatino?

Iki „Amby“ dirbome kitose srityse, už Lietuvos ribų, bet su sese visuomet jautėme, kad norime grįžti į gimtinę ir sukurti kažką savo. Tačiau „Amby“ užuomazgos prasidėjo dar seniau, prieš daugiau nei 25 metus. Mūsų tėtis buvo gintaro meistras ir jau nuo pat mažumės matėme gintaro apdirbimo subtilybes.

Todėl, grįžusios iš užsienio, sekėme tėčio pėdomis ir atidarėme www.amby.lt modernių gintaro papuošalų elektroninę parduotuvę. Šeimos palaikymas buvo labai svarbus. Vienam dažnai atrodo, kad rizikuoji per daug, bet kai turi šalia artimus žmones, kurie tiki ta pačia idėja – viskas tampa įmanoma.

Mūsų noras – parodyti, kad iš gintaro galima sukurti minimalistinį, modernų papuošalą, kurį moterys nešiotų kasdien, ne tik ypatingoms progoms.

Ką versle jau įgyvendinote, o ko dar sieksite?

Esame augimo etape. Turime savo el. parduotuvę, nuolat kuriame naujas kolekcijas, sulaukiame klientų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Taip pat dalyvaujame Plungės „Spiečiaus“ programose. Baigėme verslo akceleravimo programą, naudojomės mentoryste. Tai labai padeda augti, įgauti daugiau struktūros ir pasitikėjimo savo idėjomis. Ši patirtis ne tik suteikė žinių, bet ir padrąsino judėti pirmyn dar drąsiau.

Dabar pagrindinė mūsų kryptis – plėtra. Norime sudalyvauti tarptautinėse parodose, stiprinti prekinį ženklą užsienyje, kad „Amby“ vardas asocijuotųsi su kokybiškais, moderniais gintaro papuošalais.

Bet kartu augame ne tik skaičiais – augame kaip komanda, kaip šeima, kaip kūrėjai. Išmokome, kad verslas yra ne sprintas, o maratonas, ir kiekvienas etapas turi savo prasmę.

Kodėl prisijungėte prie „Spiečiaus“?

Apie „Spiečių“ sužinojome iš kitų verslininkų, kurie pasakojo, kad tai – puiki vieta ne tik dirbti, bet ir augti, rasti bendraminčių, pasisemti žinių. Mums, kaip jaunam verslui, bendruomenė labai svarbi – kai esi vienas, dažnai trūksta palaikymo ar paprasto pasidalinimo mintimis.

Atėjome į „Spiečių“ ieškodami būtent to – erdvės, kur ne tik dirbama, bet ir mokomasi vieniems iš kitų.

Kokią naudą jums ir jūsų veiklai suteikė „Spiečius“?

Didžiausia nauda – žmonės. Galimybė kalbėtis, dalintis patirtimi, išgirsti kitų klaidas ir sėkmes. Be to, „Spiečius“ suteikė struktūros – padėjo geriau susidėlioti strategiją, komunikaciją, aiškiau pamatyti, kur einame.

Kartais užtenka vieno pokalbio ir randi sprendimą, kurio pats būtum ieškojęs mėnesius. Man atrodo, būtent tokia bendruomenės galia yra didžiausia „Spiečiaus“ stiprybė. Taip pat mums labai vertingi mokymai, kurie yra visiškai nemokami ir labai padedantys tobulėti kaip smulkiam verslui.

Kodėl nusprendėte pasinaudoti verslo mentorystės ir akceleravimo programomis?

Supratome – patys visko neišmoksime. Mentorystė – tai trumpesnis kelias į tikslą, galimybė išvengti klaidų, kurias kažkas jau padarė. Be to, kai turi žmogų, kuris žiūri iš šalies, atsiranda labai daug aiškumo. Kartais tu pats įstringi tarp smulkmenų, o mentorius padeda pakilti aukščiau ir pamatyti bendrą paveikslą.

Kas buvo jūsų mentorius? Kodėl jį pasirinkote?

Mūsų mentorius – Laurynas Mitkus, turintis daug patirties versle ir plečiantis verslą užsienyje, būtent to mums šiuo metu labiausiai reikia. Susitikimai buvo labai paprasti, be jokio formalumo – sėdi, kalbiesi, gauni klausimus, kurie priverčia galvoti kitaip. Būtent to ir norėjome – ne teorijos, o praktikos. Iš mentoriaus gavome daug praktinių patarimų, o svarbiausia – įkvėpimo judėti į priekį.

Ko pavyko pasiekti?

Sustiprėjome socialiniuose tinkluose, išsigryninome, kas yra mūsų klientas, ir pradėjome drąsiau kalbėti apie save. Pardavimai išaugo, bet labiausiai džiaugiamės tuo, kad turime aiškią kryptį ir daugiau pasitikėjimo savimi. Anksčiau daug ką darėme iš jausmo, o dabar žinome konkrečius žingsnius, kurie ateityje padės ir padeda augti.

Kokią pagrindinę mentorystės sukuriamą vertę išskirtumėte?  

Man atrodo, kad didžiausia mentorystės vertė – tai žmogus, kuris tau padeda sutaupyti laiko ir energijos. Nes tu gauni ne tik patarimą, bet ir patirtį, kuri sukaupta per daugelį metų. Be to, atsiranda drąsa – kai matai, kad tavo idėja turi potencialo, ir tai patvirtina žmogus, turintis daugiau patirties, pradedi tikėti dar stipriau. Tikrai rekomenduočiau visiems, kurie nori augti – vienam kelyje visada sunkiau.